Το 2021 και για έναν ολόκληρο χρόνο, το Μη Κερδοσκοπικό Σωματείο (ΜΚΣ) ΔΕΣΜΟΣ μέσα από το πρόγραμμα “Δεσμός για τους Νέους”, υποστήριξε το Youthnest (πλέον among) με την προσθήκη της Κατερίνας Αντωνιάδη στην ομάδα μας. Στο πλαίσιο της συνεργασίας μας, δεσμευτήκαμε να ανασχεδιάσουμε 3 υπηρεσίες με υψηλό κοινωνικό αντίκτυπο και πιο συγκεκριμένα, αντίκτυπο στους τομείς της υγείας και της προστασίας του πολίτη.
1. Health Lab | Συστημική προσέγγιση του Εθνικού Συστήματος Υγείας
Την άνοιξη 2021, διοργανώσαμε το Health Lab, μία σειρά 4 εργαστηρίων που εστίασαν στη συστημική προσέγγιση (systemic thinking) του Εθνικού Συστήματος Υγείας στην Ελλάδα με σκοπό την ενίσχυση του διαλόγου γύρω από τις προκλήσεις που εντοπίζουμε. Η δράση υλοποιήθηκε με την πολύτιμη επιστημονική συνεργασία με τον Οργανισμό Έρευνας και Ανάλυσης διαΝΕΟσις και την υποστήριξη των Global Shapers Athens.
Οι δυνάμεις της Πολιτικής Προστασίας διαδραματίζουν κομβικό ρόλο στην ετοιμότητα και αποτελεσματική ανταπόκριση σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Σκοπός της συνεργασίας μας με τον Δήμο Καισαριανής, ήταν να σχεδιαστεί και να οπτικοποιηθεί η διαδικασία της Πολιτικής Προστασίας για ζητήματα πυρκαγιών, ώστε να γίνεται ουσιαστική διαχείριση των διαθέσιμων πόρων, να επιτυγχάνεται άμεση και γρήγορη συνεργασία των εμπλεκόμενων φορέων και να αποδίδονται πιο κατανοητά τα βήματα λειτουργίας και ανταπόκρισης για τους διοικητικούς υπαλλήλους του Δήμου.
Δηλαδή μια αποτελεσματικότερη διαδικασία που οδηγεί σε μια πιο άμεση ανταπόκριση και αντίδραση των αρμόδιων φορέων σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης και εν τέλει σε μια καλύτερη ποιότητα ζωής των κατοίκων του Δήμου.
Στο πλαίσιο διάχυσης των αποτελεσμάτων και βιωσιμότητας του έργου, δημιουργήσαμε μία σειρά ιδεών και προτάσεων που θα εφαρμόσει ο Δήμος Καισαριανής, καθώς και όποιος άλλος Δήμος ή τοπική κοινότητα ενδιαφέρεται να ενισχύσει την αποτελεσματικότητα της Πολιτικής Προστασίας.
Ο οργανισμός κοινωνικής καινοτομίας Youthnest (πλέον among) συνεργάστηκε με τη Διογένης ΜΚΟ με σκοπό την κατανόηση των δυνατοτήτων και αναγκών των εμπλεκόμενων μερών (πωλητές, αναγνώστες και εργαζόμενοι) αναφορικά με το περιοδικό δρόμου «σχεδία». Πιο συγκεκριμένα, μέσα από την έρευνα χαρτογραφήθηκαν και οπτικοποιήθηκαν τα βήματα της πρωτοβουλίας, ιχνηλατήθηκαν οι ανάγκες και συντάχθηκε μία διαδραστική αναφορά που αναδεικνύει και προβάλλει το έργο της Διογένης ΜΚΟ.
Τα αποτελέσματα της έρευνας μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την προώθηση του περιοδικού «σχεδία», την εσωτερική λειτουργία της ομάδας, τη βελτίωση των διαδικασιών και την αύξηση του κοινωνικού αντικτύπου.