fbpx

Bootcamp “Service Design for all”

Τι εννοούμε με τον όρο “υπηρεσία’’;

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ τι κρύβεται πίσω από μια επιτυχημένη υπηρεσία;
👉 Ένα φροντιστήριο, ένα εστιατόριο, ένα ξενοδοχείο, ένα e-shop, μια online παραγγελία, ένα σύστημα delivery, ένα γραφείο marketing, αποτελούν παραδείγματα διαφορετικών υπηρεσιών.

To συγκεκριμένο εργαστήριο σχεδιάστηκε για όλους τους επαγγελματίες που είτε ήδη εμπλέκονται στη διαδικασία μιας υπηρεσίας και επιθυμούν να την βελτιώσουν, είτε ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα για τη διαδικασία. Το πρόγραμμα του εργαστηρίου χωρίστηκε σε δύο ημέρες και διαμορφώθηκε ως εξής:
Την πρώτη μέρα οι συμμετέχοντες ήρθαν σε επαφή με τη θεωρία του Service Design και συνεργάστηκαν μέσα από τα εργαλεία:
✔️ UX (User Experience) Questionnaire
✔️ Personas
✔️ User Journey

ux

Πριν ξεκινήσει οποιαδήποτε διαδικασία είναι πολύ σημαντικό να γίνει μια καταγραφή της πραγματικότητας!

 

Το εργαλείο των προσωπικοτήτων “personas” είναι κρίσιμο για την εξέλιξη ολόκληρη της έρευνας και του σχεδιασμού μιας υπηρεσίας!

customer-journey
Ο χάρτης του πελάτη/ χρήστη (customer/user journey map) αποτυπώνει όλα τα σημεία διάδρασης μεταξύ των οργανισμών/επιχειρήσεων και τον πελάτη.
Τη δεύτερη μέρα οι συμμετέχοντες εμβάθυναν στο user blueprint, ένα από τα πιο σημαντικά και αγαπημένα μας εργαλεία.
(Ένα παράδειγμα μιας Πανεπιστημιακής βιβλιοθήκης μπορείτε να δείτε παρακάτω:)
Service-blueprint
Με τη συγκεκριμένη μεθοδολογία, ο ερευνητής μπορεί να διαχωρίσει τα σημεία της υπηρεσίας που είναι ορατά στον πελάτη/χρήστη, καθώς και τα σημεία που δεν είναι ορατά, αλλά παραμένουν απαραίτητα για την ολοκλήρωση της υπηρεσίας.

Εφόσον έγινε και η λεπτομερής καταγραφή των ορατών και μη ορατών σημείων, οι συμμετέχοντες πέρασαν στην βαθμολόγηση των σημείων και στην επιλογή του σημείου το οποίο χρήζει βελτίωσης! Επόμενο βήμα, λοιπόν, η εύρεση πιθανών λύσεων!

Όλες οι λύσεις που παράχθηκαν κατά το brainstorming ιεραρχήθηκαν σε έναν πίνακα αξιολόγησης με βάση τον αντίκτυπο αλλά και την εφαρμοσιμότητα της κάθε ιδέας, ενώ στο τέλος της ημέρας παρουσιάστηκαν τρόποι εύκολης και χαμηλού κόστους εφαρμογής των ιδεών.

Ο κίνδυνος είναι ότι οι άνθρωποι βλέπουν τις καταστάσεις

 μόνο από τη δική τους οπτική γωνία.

Με το Service Design μπαίνεις στη θέση του χρήστη του προϊόντος ή της υπηρεσίας σου!

To συγκεκριμένο Bootcamp έχει ολοκληρωθεί. Εγγραφείτε στη λίστα μας για να μάθετε πρώτοι τις νέες ημερομηνίες!