Η τεχνική της ανάλυσης SWOT

SWOT = Strengths, Weaknesses,
Opportunities, Threats

👁 Τι είναι; 

Η ανάλυση SWOT είναι μια τεχνική για την κατανόηση των ”Πλεονεκτημάτων” του project, της εταιρίας ή μιας ιδέας που έχετε, των ”Αδυναμιών” της, αλλά και τον προσδιορισμό των ”Eυκαιριών” και των ”Απειλών” που εντοπίζετε.

✔️ Πώς σας βοηθάει;

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να χρησιμοποιήσετε την ανάλυση SWOT. Εάν επιθυμείτε να χρησιμοποιείτε τους πόρους σας αποτελεσματικά, να ανακαλύψετε νέες ευκαιρίες, να αντιληφθείτε εγκαίρως τους κινδύνους και να διαχειριστείτε τις κρίσεις, τότε το συγκεκριμένο εργαλείο είναι για εσάς!

✏️ Πώς να το χρησιμοποιήσετε;

Σε επιχειρηματικό πλαίσιο, μπορεί να αποτελέσει έναν πρωταρχικό οδηγό ώστε να χαράξετε μια βιώσιμη θέση στην αγορά την οποία βρίσκετε. Η συμβουλή μας είναι να επανέρχεστε στην καταγραφή αυτή μέσα στη χρονιά για να συγκρίνετε τις αλλαγές και την εξέλιξη σας!

🕒 Προτεινόμενη διάρκεια από την ομάδα μας:

2-3 ώρες

Στόχος της ανάλυσης SWOT είναι να βοηθήσει το χρήστη να μελετήσει το εσωτερικό και το εξωτερικό περιβάλλον μιας επιχείρησης, να προσδιορίσει παράγοντες που επηρεάζουν τη λειτουργία του οργανισμού, να ενισχύσει τη διοίκηση ώστε να δοθεί προτεραιότητα στις δράσεις που πρέπει να πραγματοποιηθούν, να επικεντρωθεί στον πυρήνα της επιχείρησης και φυσικά να ενισχύσει τη στρατηγική λήψη αποφάσεων και να μειώσει τα λάθη.

Αναγνωρίζετε κάποιους από αυτούς τους στόχους; 

Αν ναι, τότε συνεχίστε την ανάγνωση για να δείτε κάποιες από τις ενδεικτικές ερωτήσεις που θα σας καθοδηγήσουν για να ολοκληρώσετε την ανάλυση.

Ενδεικτικές ερωτήσεις:

Σχετικά με τα Δυνατά σημεία, θα μπορούσατε να ρωτήσετε:

  • Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της ιδέας/επιχείρησής σας;
  • Ποιες είναι οι βασικές ικανότητες της ομάδας του έργου; 
  • Ποια είναι τα μοναδικά σας σημεία πώλησης; 
  • Ποιους απαραίτητους πόρους διαθέτετε ήδη;

Σε σχέση με τις Αδυναμίες, θα μπορούσατε να ρωτήσετε:

  • Ποια είναι τα μειονεκτήματα της ιδέας/επιχείρησής σας;
  • Τι σας λείπει συγκριτικά από τη βέλτιστη μεθοδολογία και τεχνολογία που υπάρχει στον κλάδο σας;
  • Έχετε κάποιες αδυναμίες σε δεξιότητες ή γνώσεις;
  • Έχετε έλλειψη σημαντικών πόρων;
  • Έχετε πρακτικά χρονοδιαγράμματα που διευκολύνουν τις καθημερινές ροές εργασίας;

Σχετικά με τις Ευκαιρίες:

  • Ποιες είναι οι πιο πρόσφατες τοπικές εξελίξεις που θα μπορούσαν να είναι χρήσιμες για το προϊόν/υπηρεσία σας;
  • Υπάρχουν τάσεις που μπορείτε να αξιοποιήσετε;
  • Πώς μπορεί να κερδίσει το προϊόν ή η υπηρεσία σας μέσω της συνεργασίας;
  • Ποιοι είναι οι δυνητικοί εταίροι;

Και, τέλος, για τις Απειλές:

  • Υπάρχει αγοραστική ζήτηση για τη λύση/προϊόν που παρέχετε;
  • Πόσο βιώσιμοι είναι οι βασικοί σας πόροι;
  • Πόσο βιώσιμες είναι οι οικονομικές σας δυνατότητες;
  • Ποιο είναι το χειρότερο σενάριο που θα μπορούσε να συμβεί;
Όσο πιο ειλικρινής είστε στην ανάλυση αυτή, τόσο ισχυρότερη θα είναι η εταιρεία σας! 
👉 Προσπαθήστε να προσαρμόσετε τις ερωτήσεις στο πεδίο σας και μην διστάσετε να αναζητήσετε online πρότυπα SWOT που έχουν δημιουργήσει για εσάς σχετικές εταιρείες. Ποιοι παράγοντες είναι σημαντικοί στην αγορά σας; Υπάρχουν ήδη ορισμένες λύσεις στο διαδίκτυο.
👉 Έχετε κάποιο εργαλείο, κάποια μεθοδολογία ή κάποια έρευνα που θεωρείτε ενδιαφέρουσα; Στείλτε το υλικό με ένα e-mail στο hello@among.gr και εμείς θα την προσθέσουμε στην online βιβλιοθήκη μας!

Ανακάλυψε μηνιαίες ευκαιρίες και σύγχρονες μεθοδολογίες για την εξέλιξή σου!