fbpx

3 συμβουλές για σωστές κοινωνικές υπηρεσίες στην Ελλάδα!

Ο σχεδιασμός υπηρεσιών είναι μια πολυπαραγοντική και απαιτητική διαδικασία. Με το 79,1% της ελληνικής οικονομίας να υποστηρίζεται από υπηρεσίες (στοιχεία 2017), η ανάγκη για τον σχεδιασμό σωστών και αποτελεσματικών υπηρεσιών είναι πιο επιτακτική από ποτέ. Αν σας ενδιαφέρει να σχεδιάσετε ή να αναπροσαρμόσετε την δική σας υπηρεσία, για να έχετε πιο καλά αποτελέσματα, επιβεβαιώστε ότι δεν έχετε ξεχάσει κάποιο από τα παρακάτω:

1. Εξηγήστε με σαφήνεια τον σκοπό της υπηρεσίας

aim

Ο σκοπός της υπηρεσίας πρέπει να είναι σαφής στους χρήστες κατά την έναρξη της χρήσης της υπηρεσίας. Αυτό σημαίνει ότι ένας χρήστης χωρίς προηγούμενη γνώση πρέπει να καταλάβει τι θα κάνει η υπηρεσία γι ‘αυτόν και πώς θα λειτουργήσει.

Πολύ σημαντικό σε αυτό το σημείο είναι να ορίστε τις προσδοκίες που θα δημιουργήσετε στον χρήστη. Η υπηρεσία πρέπει να εξηγήσει με σαφήνεια τι χρειάζεται από τον χρήστη για να ολοκληρώσει την υπηρεσία και τι μπορεί να περιμένει από τον πάροχο υπηρεσιών σε αντάλλαγμα. Αυτό περιλαμβάνει πράγματα όπως η χρονική διάρκεια (πόσο θα χρειαστεί να ολοκληρωθεί κάτι), το κόστος ή εάν υπάρχουν περιορισμοί στους τύπους ατόμων που μπορούν να χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία.

2. Εύκολη πρόσβαση

Η υπηρεσία πρέπει να μπορεί να βρεθεί από έναν χρήστη χωρίς προηγούμενη γνώση της εργασίας που προτίθεται να κάνει. Για παράδειγμα, κάποιος που θέλει να «μάθει να οδηγεί» πρέπει να μπορεί να βρει τον τρόπο του «να πάρει άδεια οδήγησης» ως μέρος αυτής της υπηρεσίας χωρίς βοήθεια. Σε αυτό, σίγουρα συμβάλλει να απαιτήσετε τα ελάχιστα δυνατά βήματα για ολοκλήρωση. 

Μια καλή υπηρεσία απαιτεί όσο το δυνατόν λιγότερη αλληλεπίδραση από έναν χρήστη για να ολοκληρώσει το αποτέλεσμα που προσπαθούν να επιτύχουν. Μερικές φορές αυτό θα σημαίνει προληπτικά την κάλυψη των αναγκών ενός χρήστη, χωρίς να προκαλεί αλληλεπίδραση με τον οργανισμό σας. Αυτό μπορεί περιστασιακά να σημαίνει επιβράδυνση της προόδου μιας υπηρεσίας προκειμένου να βοηθήσει τον χρήστη να απορροφήσει πληροφορίες ή να λάβει μια σημαντική απόφαση.

workshop-journey-mapping

3. Να μπορείτε να χρησιμοποιηθεί από όλους

access

Η υπηρεσία πρέπει να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από όλους όσους πρέπει να τη χρησιμοποιήσουν, ανεξάρτητα από την περίσταση ή τις ικανότητές τους. Κανένας χρήστης δεν πρέπει να μπορεί να χρησιμοποιήσει την υπηρεσία περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο. Οι καιροί και οι απαιτήσεις των χρηστών αυξάνονται ραγδαία. Γρήγορα όμως εξελίσσεται και η τεχνολογία που μπορεί να σας υποστηρίξει σε αυτές τις αλλαγές. Η υπηρεσία σας πρέπει να ανταποκρίνεται γρήγορα και προσαρμοστικά σε μια αλλαγή στην περίσταση του χρήστη και να κάνει αυτήν την αλλαγή με συνέπεια σε όλη την υπηρεσία. Για παράδειγμα, εάν ένας χρήστης αλλάξει τον αριθμό τηλεφώνου του στο διαδίκτυο, ο αριθμός τηλεφώνου του πρέπει να αναγνωρίζεται σε πρόσωπο με πρόσωπο υπηρεσία.

Ανακάλυψε μηνιαίες ευκαιρίες και σύγχρονες μεθοδολογίες για την εξέλιξή σου!