Επιχειρηματικότητα, σχεδιασμός υπηρεσιών, επιχειρηματικό πλάνο, ανθρωποκεντρική προσέγγιση και πολλά ακόμα, σε μια έντονη εβδομάδα!
Το εβδομαδιαίο πρόγραμμα ενδυνάμωσης σχεδιάστηκε για 5 start-ups από το Ισραήλ, την Ισπανία, την Ολλανδία και την Ελλάδα. Το πρόγραμμα ήταν μια συλλογική προσπάθεια μεταξύ του among, των Industry Disruptors και του προγράμματος EIT Jumpstarter του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας & Τεχνολογίας (EIT).
Στόχος ήταν να ενισχυθούν οι επιχειρηματικές γνώσεις και δεξιότητες αυτών των επιχειρήσεων, συμβάλλοντας τελικά στην ενίσχυση του τοπίου της καινοτομίας της Ευρώπης.
Το πρόγραμμα παρουσίασε 5 θεματικές που επικεντρώθηκαν σε διαφορετικές πτυχές της επιχειρηματικότητας:
1) Εισαγωγή στη Διοίκηση, στην Ηγεσία & στην Ανάπτυξη Επιχειρήσεων: Σε αυτή τη θεματική οι επιχειρηματίες εξοικειώθηκαν με σημαντικές έννοιες και ικανότητες που είναι απαραίτητες για την διοίκησης μιας επιτυχημένης επιχείρησης. Επικεντρωθήκαμε στην απόκτηση γνώσεων σχετικά με τις θεμελιώδεις αρχές της αποτελεσματικής ηγεσίας και εξετάσαμε καλές πρακτικές (case studies) επετυχημένων εταιρειών.
2) Έρευνα ανταγωνισμού & στρατηγική μετάβασης στην αγορά: Αυτή η θεματική ασχολήθηκε με την ανάλυση της αγοράς, την κατανόηση των ανταγωνιστών και την ανάπτυξη αποτελεσματικών στρατηγικών διείσδυσης στην αγορά. Οι επιχειρηματίες έμαθαν πώς να τοποθετούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους στον ανταγωνισμό και διερεύνησαν άμεσες στρατηγικές για την είσοδο τους στην αγορά.
3) Καμβάς επιχειρηματικού μοντέλου: Την 3η μέρα εστιάσαμε στον Καμβά Επιχειρηματικού Μοντέλου, ένα εργαλείο στρατηγικής διαχείρισης που παρέχει μια οπτική αναπαράσταση των στοιχείων που είναι απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία μιας επιχείρησης. Οι συμμετέχοντες εργάστηκαν για τη βελτίωση των επιχειρηματικών μοντέλων τους, διασφαλίζοντας μια σαφή κατανόηση της πρότασης αξίας τους, των τμημάτων πελατών, των ροών εσόδων κ.λπ.
4) Σχεδιασμός υπηρεσιών και εμπειρία χρήστη: Την επόμενη μέρα οι συμμετέχοντες εξοικειώθηκαν με τη μεθοδολογία του σχεδιασμού υπηρεσιών (service design). Έθεσαν στο επίκεντρο του σχεδιασμού της υπηρεσίας/προϊόντος τους το προφίλ του πελάτη που θέλουν να προσεγγίσουν. Οι επιχειρηματίες έμαθαν την ορολογία και τα πρακτικά εργαλεία για να αναγνωρίζουν, να μελετούν και να σχεδιάζουν με βάση την καλή εμπειρία του πελάτη.
5) Δημιουργία Roadmap: Η τελευταία μέρα εστίασε στη δημιουργία ενός roadmap για το μέλλον, που περιγράφει τα βήματα που έπρεπε να κάνουν οι νεοφυείς επιχειρήσεις για να προχωρήσουν.
Σε κάθε μέρα είχαμε προσκεκλημένο έναν εξειδικευμένο συνεργάτη, ώστε να παρέχει την τεχνογνωσία του σχετικά με την κάθε θεματική.