fbpx

CASE STUDY

Ένα 2-ήμερο ψηφιακό Hackathon ”SKG in Action” για να βρούμε λύσεις τη Θεσσαλονίκη

10 ώρες ψηφιακής επαφής είναι αρκετές για να αναδείξουν οι νέοι μιας πόλης βιώσιμες λύσεις για το μέλλον της!
digital

Σχεδιάσαμε και συντονίσαμε το 2-ήμερο ψηφιακό Hackathon της ActionAid «SKG in action», το οποίο προσκάλεσε 80 νέους/ες 18-30 ετών για να υλοποιήσουν μια ιδέα βελτίωσης της ζωής στη Θεσσαλονίκη.

Το «SKG in action» εστίασε σε 3 θεματικές ανάγκες της πόλης (το περιβάλλον, την προσβασιμότητα και τις τέχνες) και σκοπό είχε να ενισχύσει τους συμμετέχοντες με γνώσεις διαχείρισης ενός έργου και βιωσιμότητας. Κατά τη διάρκεια του Hackathon οι συμμετέχοντες χτίζαν την ιδέα τους βήμα-βήμα με την βοήθεια εξειδικευμένων μεντόρων αλλά και την ομάδα της ActionAid.

Άλλωστε “Βιώνοντας μια εποχή οικολογικής κρίσης, είναι σημαντικό να προστατέψουμε το περιβάλλον, αλλάζοντας τον τρόπο ζωής  και την καθημερινότητά μας και υιοθετώντας  συνήθειες πιο φιλικές προς τη φύση. Παράλληλα, είναι απαραίτητο να δομήσουμε τις πόλεις όπου ζούμε με τέτοιο τρόπο ώστε η πρόσβαση των ανθρώπων σε υποδομές και υπηρεσίες να γίνεται απρόσκοπτα και χωρίς εξαιρέσεις. Σημαντικό ωστόσο, είναι ταυτόχρονα με τα παραπάνω και κυρίως σε δυσμενείς οικονομικά και κοινωνικά περιόδους, να μην αφήνουμε τις τέχνες, το βασικό όχημα για να εκφράσουμε τις ιδέες και τα συναισθήματά μας, να χάνουν τον ρόλο και τη φωνή τους στην κοινωνία.” (ActionAid)

Χρησιμοποιώντας τις δυνατότητες ψηφιακών εργαλείων (eventora, miro, mentimeter κ.λπ.) δημιουργήσαμε ένα εντατικό πρόγραμμα με ομιλίες που ενέπνευσαν τους συμμετέχοντες στις θεματικές της Τεχνης (Κωνσταντίνος Κουλουζάκης), του Περιβάλλοντος (Ιωάννης Γιώβος) και της Προσβασιμότητας (Σπύρος Κουζέλης). Παράλληλα το πρόγραμμα προσέφερε πρακτική γνώση με ομιλίες στη διαχείριση έργου (Μαρίνα Σάρλη), τη στόχευση κοινού (Βίβιαν Δούμπα), τη βιωσιμότητα (Μάρα Αγγελίδου) και στην επικοινωνία (Ευθύμιος Σαββάκης).

10 ώρες εκπαίδευσης
15 συνεργάτες
80+ συμμετέχοντες

Μέσα σε 2 ημέρες, 12 ομάδες δημιούργησαν λύσεις πάνω σε 3 κρίσιμες θεματικές: Τέχνες, Περιβάλλον, Προσβασιμότητα. Η εντατική εκπαίδευση των 80+ συμμετεχόντων σε βασικές πτυχές της επιχειρηματικότητας και της διαχείρισης έργου, βοήθησε νέους να εξοικειωθούν με τα απαραίτητα χαρακτηριστικά ενός βιώσιμου έργου, ενώ ταυτόχρονα τους εξόπλισε με γνώσεις, χρήσιμες για κάθε εργασιακό περιβάλλον.

Η επιλογή των 5 νικητών στο τέλος της δράσης και η βράβευση τους με χρηματικό έπαθλο από την ActionAid για να υλοποιήσουν την ιδέα τους ενίσχυσε την κοινωνία των πολιτών, ενώ πολλαπλάσιας σημασίας είναι και η δυναμική που αναπτύχθηκε μέσα από τη δικτύωση κατά τη διάρκεια του ψηφιακού Hackathon, προσφέροντας μακροπρόθεσμα οφέλη σε όλες τις ομάδες που συμμετείχαν.