Πώς οι συμμετοχικές διαδικασίες και η σωστή χρήση του design thinking αλλάζουν την ταυτότητα μιας αγοράς
Ο επανασχεδιασμός του branding της αγοράς ”Καπάνι” ήταν μια συμμετοχική δράση ανανέωσης της ταυτότητας της πιο κεντρικής αγοράς της Θεσσαλονίκης, Καπάνι, με άξονα τις ανάγκες των καταστηματαρχών και των πελατών.
Με την πρόσκληση του Κέντρου Επιχειρηματικής και Πολιτιστικής Ανάπτυξης (ΚΕΠΑ) συνεργαστήκαμε το 2016-2017 με το Creativity Platform, γραφίστες και μέντορες από το εξωτερικό και συν-σχεδιάσαμε μια διαδικασία για να εκμαιεύσουμε τις ανάγκες των καταστηματαρχών της αγοράς.
- EMPATHISE: Η δράση ξεκίνησε από το 1ο βήμα του Design Thinking για να συγκεντρώσει τις ευκαιρίες ανάπτυξης της αγοράς μέσα από ένα κοινό branding.
- IDEATE: Στη συνέχεια, οι καταστηματάρχες συν-διαμόρφωσαν τις ιδέες εκείνες που ενίσχυαν το brand της αγοράς.
- PROTOTYPE: Στο επόμενο στάδιο, το γραφείο με έδρα το Καπάνι ”Kapani Graphix” σχεδίασε και παρουσίασε τις αρχικές ιδέες του λογοτύπου και της χρήσης του. Συγκεκριμένα, σε αυτό το στάδιο, το εργαστήριο συνδημιουργίας έδωσε την ευκαιρία στους καταστηματάρχες της αγοράς να συμμετάσχουν στη διαδικασία σχεδιασμού και να συζητήσουν τα αρχικά σχέδια.
- TEST: Οι καταστηματάρχες ψήφισαν και αποφάσισαν ποιο λογότυπο ταιριάζει στο ύφος της αγοράς, δημιουργήθηκαν τα πρώτα branded αντικείμενα (τσάντες, αυτοκόλλητα, σακούλες) για να τεστάρουμε τον αντίκτυπο τους.
Ο συν-σχεδιασμός και η συν-δημιουργία ήταν ζωτικής σημασίας για την κατανόηση και την ενίσχυση της ταυτότητας της Kapani Market. Καθώς το λογότυπο είναι το πρώτο βήμα στην ευρύτερη στρατηγική, έδωσε τον τόνο για το έργο και ενθάρρυνε τους εμπόρους και τους πελάτες της αγοράς να συμμετέχουν ενεργά.
Σε μια δράση που διήρκεσε ένα μήνα, οι καταστηματάρχες εκπαιδεύτηκαν στον σχεδιασμό, τις συμμετοχικές διαδικασίες και τη χρήση οπτικής ταυτότητας. Οι σακούλες που παρήχθησαν μετέφεραν το μήνυμα της νέας ταυτότητας σε 4.000 σπίτια της πόλης και οι καταστηματάρχες οργανώθηκαν για τα επόμενα βήματα της πρωτοβουλίας που ξεκίνησε με αφορμή την ταυτότητα της αγοράς.