Ένα εργαστήριο για οργανισμούς από όλον τον κόσμο που θέλουν να προσαρμόσουν τις υπηρεσίες τους σε ψηφιακό περιβάλλον
Το δίκτυο αποφοίτων του Ιδρύματος Robert Bosch Stiftung έθεσε ως προτεραιότητα την ενίσχυση επαγγελματιών από όλο τον κόσμο στις προκλήσεις που έχουν προκύψει μετά την πανδημία. Για τον σκοπό αυτό, μας εμπιστεύτηκε στη δημιουργία μιας σειράς εργαστηρίων με σκοπό την ψηφιοποίηση υπηρεσιών.
Επαγγελματίες από Κολομβία, Γερμανία, Γκάνα, Ελλάδα, Ολλανδία, Νιγηρία, Πολωνία και Σερβία πήραν μέρος στα εντατικά μας εργαστήρια και έμαθαν πώς να προσαρμόζουν ψηφιακά τις υπηρεσίες τους.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ”How to transform your service into the digital environment” εστίασε στη μεθοδολογία του σχεδιασμού υπηρεσιών (service design). Κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων είδαμε αναλυτικά πώς ορίζεται μια υπηρεσία, τι σημαίνει σχεδιασμός υπηρεσιών και πότε μια υπηρεσία θεωρείται επιτυχημένη. Ακόμη, εμβαθύναμε σε εργαλεία απαραίτητα για την σκιαγράφηση των χρηστών (Persona), στην αποτύπωση της ”διαδρομής” του πελάτη (user journey map), καθώς και την καταγραφή όλων των στοιχείων που πρέπει να λάβει υπόψη ο πάροχος της υπηρεσίας (service blueprint). Τέλος, είδαμε πώς μπορεί κάποιος να δημιουργήσει εύκολα, γρήγορα και οικονομικά ένα πρότυπο της ιδέας του (prototype), ώστε να βελτιστοποιήσει την εμπειρία των χρηστών.
Η εκπαίδευση ολοκληρώθηκε με 12 επαγγελματίες σε στρατηγικές θέσεις οργανισμών σε διαφορετικές χώρες να προσαρμόζουν τις υπηρεσίες τους στο ψηφιακό περιβάλλον. Ο κάθε συμμετέχοντας λειτούργησε ως πολλαπλασιαστής αυτής της γνώσης, καθώς για να τεθούν σε εφαρμογή οι γνώσεις και τα εργαλεία πρέπει να συνεργαστεί όχι μόνο με τους συναδέλφους του αλλά και με τοπικούς φορείς ενδιαφέροντος (stakeholders) της υπηρεσίας που παρέχει.