Η χαρτογράφηση των αναγκών των γειτονιών μέσα από ένα συμμετοχικό απόγευμα στην αυλή του σχολείου της γειτονιάς
Σε συνεργασία με το Creativity Platform σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε «Ένα απόγευμα στο σχολείο της γειτονιάς σας» με δύο βασικούς άξονες: χαρτογράφηση των αναγκών της γειτονιάς και υλοποίηση μιας δράσης γειτονιάς στην αυλή 6 σχολείων της Θεσσαλονίκης.
Είδαμε και καταγράψαμε τα καταστήματα/φορείς, που θα μπορούσαν στο μέλλον να λειτουργήσουν υποστηρικτικά για το πρόγραμμα.
Αναλύοντας τα αποτελέσματα, ο αντίκτυπος του έργου ήταν:
🔹 Δέσμευση και Συμμετοχή: Το έργο είχε ως στόχο να εμπλέξει την κοινότητα της γειτονιάς και να ενθαρρύνει την ενεργό συμμετοχή τους. Ο αριθμός των συμμετεχόντων και το επίπεδο δέσμευσής τους κατά τη διάρκεια της περιόδου του έργου υποδηλώνουν την επιτυχία.
🔹 Κοινοτική Χαρτογράφηση: Η χαρτογράφηση της γειτονιάς και η καταγραφή των καταστημάτων και των οργανισμών που σχετίζονται με τη δράση ενίσχυσαν τη συνεργασία μεταξύ του προγράμματος και των τοπικών επιχειρήσεων.
🔹 Αναγνώριση αναγκών: Το παιχνίδι «Community Pop-Up» παρείχε πληροφορίες για τις ανάγκες και επιθυμίες της κοινότητας, βοηθώντας στην ενημέρωση μελλοντικών πρωτοβουλιών και διαδικασιών λήψης αποφάσεων.
🔹 Σχέση Γειτονιάς-Σχολείου: Το έργο επικεντρώθηκε στην αξιοποίηση του φυσικού χώρου των δημόσιων σχολείων με διαφορετικό τρόπο. Αυτή η αξιοποίηση θα μπορούσε να οδηγήσει σε περαιτέρω δέσμευση και υποστήριξη της κοινότητας για τα σχολεία, ενισχύοντας την αίσθηση της συμμετοχικότητας.
Συμμετοχικά projects, όπως αυτό, δίνουν την ευκαιρία στους κατοίκους να προτείνουν και να συν-σχεδιάσουν την γειτονιά όπως την ονειρεύονται. Ανοιχτοί χώροι ελεύθερης έκφρασης και ένα ασφαλές περιβάλλον πειραματισμού είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία που προωθούν την ενδυνάμωση και που στηρίζουν τη συμμετοχική λήψη αποφάσεων (bottom up).