fbpx

CASE STUDY

Η χαρτογράφηση των αναγκών 6 γειτονιών της Θεσσαλονίκης μέσα από ένα Community Pop-Up σε σχολεία

Η χαρτογράφηση των αναγκών των γειτονιών μέσα από ένα συμμετοχικό απόγευμα στην αυλή του σχολείου της γειτονιάς

Σε συνεργασία με το Creativity Platform σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε «Ένα απόγευμα στο σχολείο της γειτονιάς σας» με δύο βασικούς άξονες: χαρτογράφηση των αναγκών της γειτονιάς και υλοποίηση μιας δράσης γειτονιάς στην αυλή 6 σχολείων της Θεσσαλονίκης.

▶️ Είδαμε και καταγράψαμε τα καταστήματα/φορείς, που θα μπορούσαν στο μέλλον να λειτουργήσουν υποστηρικτικά για το πρόγραμμα.

▶️ Σχεδιάσαμε ένα “Community Pop-Up”, δηλαδή ένα παιχνίδι στην αυλή του κάθε σχολείου, με στόχο να αναγνωρίσουμε τις ανάγκες των κατοίκων, αλλά και τις δυνατότητες που προσφέρει κάθε γειτονιά. Μέσα από το “Community Pop-Up” κατορθώσαμε να βρούμε απαντήσεις απαντήσεις για το πως μπορεί να αξιοποιηθεί ο χώρος της αυλής του σχολείου προς όφελος της γειτονιάς. Η δράση διεξήχθη ως ένα ‘’ανοιχτό δημόσιο φόρουμ’’, αξιοποιώντας τις μεθόδους του συμμετοχικού σχεδιασμού, και προσκαλώντας ενεργούς πολίτες της γειτονιάς του σχολείου αλλά και μελλοντικούς χρήστες της αυλής (κάτοικοι, επαγγελματίες της γειτονιάς, γονείς).

▶️ Χρησιμοποιήσαμε εργαλεία όπως το Community Canvas για να ενεργοποιήσουμε τις 6 γειτονιές και να αποτυπώσουμε τις ανάγκες των κατοίκων.

▶️ Σχεδιάσαμε ένα διαδραστικό παιχνίδι από 5 σταθμούς, αποτυπώνοντας διαφορετικές πληροφορίες σχετικά με δημογραφικά δεδομένα και τις ανάγκες της γειτονιάς. 

Αναλύοντας τα αποτελέσματα, ο αντίκτυπος του έργου ήταν:

🔹 Δέσμευση και Συμμετοχή: Το έργο είχε ως στόχο να εμπλέξει την κοινότητα της γειτονιάς και να ενθαρρύνει την ενεργό συμμετοχή τους. Ο αριθμός των συμμετεχόντων και το επίπεδο δέσμευσής τους κατά τη διάρκεια της περιόδου του έργου υποδηλώνουν την επιτυχία.

🔹 Κοινοτική Χαρτογράφηση: Η χαρτογράφηση της γειτονιάς και η καταγραφή των καταστημάτων και των οργανισμών που σχετίζονται με τη δράση ενίσχυσαν τη συνεργασία μεταξύ του προγράμματος και των τοπικών επιχειρήσεων. 

🔹 Αναγνώριση αναγκών: Το παιχνίδι «Community Pop-Up» παρείχε πληροφορίες για τις ανάγκες και επιθυμίες της κοινότητας, βοηθώντας στην ενημέρωση μελλοντικών πρωτοβουλιών και διαδικασιών λήψης αποφάσεων.

🔹 Σχέση Γειτονιάς-Σχολείου: Το έργο επικεντρώθηκε στην αξιοποίηση του φυσικού χώρου των δημόσιων σχολείων με διαφορετικό τρόπο. Αυτή η αξιοποίηση θα μπορούσε να οδηγήσει σε περαιτέρω δέσμευση και υποστήριξη της κοινότητας για τα σχολεία, ενισχύοντας την αίσθηση της συμμετοχικότητας.

Συμμετοχικά projects, όπως αυτό, δίνουν την ευκαιρία στους κατοίκους να προτείνουν και να συν-σχεδιάσουν την γειτονιά όπως την ονειρεύονται. Ανοιχτοί χώροι ελεύθερης έκφρασης και ένα ασφαλές περιβάλλον πειραματισμού είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία που προωθούν την ενδυνάμωση και που στηρίζουν τη συμμετοχική λήψη αποφάσεων (bottom up).

30 ώρες εκπαίδευσης
3 μήνες
8 θεματικές