fbpx

User Journey Map vs Experience Map

Ζούμε στην εποχή που όλα δίπλα μας αλλάζουν με ακατάπαυστους ρυθμούς. Μαζί, και ο κόσμος της σχεδίασης υπηρεσιών προσαρμόζεται στα δεδομένα και τις ανάγκες της εποχής. Αυτό που μπορούμε να παρατηρήσουμε σήμερα (2023) στην εποχή της ψηφιοποίησης και της απομόνωσης είναι πως η σχεδίαση σταματάει να είναι απρόσωπη και επικεντρώνει το έργο της στις ανάγκες και στα συναισθήματα του ανθρώπου.

Πώς σχεδιάζω με γνώμονα τον χρήστη; 

Ακολουθώντας τα 4 βήματα της ανθρωποκεντρικής σχεδίασης 

  1. Ενσυναίσθηση (Empathize). Το στάδιο στο οποίο προσπαθούμε να κατανοήσουμε και να γνωρίσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα τον χρήστη μας. 
  2. Ιδεασμός (Ideate). Παράγουμε ιδέες βάσει των αναγκών του χρήστη που έχουμε αναγνωρίσαμε στο προηγούμενο βήμα.
  3. Πρωτοτυποποίηση (Prototyping). Δημιουργούμε σύντομα και οικονομικά πρωτότυπα του έργου μας, δοκιμάζουμε και διορθώνουμε τα σημαντικότερα σημεία του με την συμμετοχή και την ανατροφοδότηση (feedback) των χρηστών.
  4. Δοκιμή (Testing). Επιλέγουμε τις καταλληλότερες λύσεις και προτάσεις που προέκυψαν από το προηγούμενο βήμα και ολοκληρώνουμε την πρόταση μας. 

Σε όλα τα παραπάνω στάδια χρησιμοποιούμε εργαλεία και μεθόδους που τοποθετούν στο επίκεντρο τα χαρακτηριστικά τις δυνατότητες και τις ανάγκες του χρήστη.

Στο άρθρο αυτό θα συγκρίνουμε δύο από αυτά.

USER JOURNEY MAP VS EXPERIENCE MAP

ΕΡΓΑΛΕΙΟ: USER JOURNEY MAP (ΧΑΡΤΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΧΡΗΣΤΗ)

👁Τι είναι; 

Το User Journey Map είναι ένα εργαλείο που οπτικοποιεί το ταξίδι του χρήστη σε κάθε βήμα της υπηρεσίας, απο την γνωριμία του με αυτή μέχρι και το τέλος της αλληλεπίδρασης.

Πρότυπο User Journey Map
user-journey-map
Για περισσότερες πληροφορίες για το User Journey Map 

ΕΡΓΑΛΕΙΟ: EXPERIENCE MAP (ΧΑΡΤΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ)

👁Τι είναι; 

Το Experience Map είναι επίσης ένα εργαλείο που μελετά την ολοκληρωμένη εμπειρία του χρήστη μέσα από τα δικά του μάτια. Αναδεικνύει ποια είναι τα συναισθήματα που τους κυριεύουν και ποια είναι η τελική “γεύση” που τους αφήνει μετά την χρήση.

Πρότυπο Experience Map
exeperience map

Γνώση
Πώς άκουσε αυτό το άτομο για την υπηρεσία σας; (π.χ. PR, μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή από στόμα σε στόμα)
Τι σχετική προηγούμενη εμπειρία είχαν;

Βασικές εφαρμογές
Ποια ήταν τα σημεία επαφής  ανάμεσα στην υπηρεσία και αυτό το άτομο;
Ποιες ήταν οι κρίσιμες στιγμές, όπως ιδιαίτερα καλές ή κακές εμπειρίες;

Αποτέλεσμα
Ποια ήταν τα σχόλια από αυτό το άτομο; (π.χ. μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή από στόμα σε στόμα)

Για περισσότερες πληροφορίες για το Experience Map 

Ανακάλυψε μηνιαίες ευκαιρίες και σύγχρονες μεθοδολογίες για την εξέλιξή σου!