Προγραμματισμός: H δεύτερη φάση του project management
Τι περιλαμβάνει;
Η δεύτερη φάση του προγραμματισμού (planning) χτίζει τα θεμέλια, αξιοποιώντας όλα τα στοιχεία που συλλέξατε στο initiation.
Πώς βοηθάει το εργαλείο;
Το εργαλείο και τα βήματα προγραμματισμού θα σε βοηθήσουν να συνεχίσεις οργανώνοντας δομικά το έργο. Όσο πιο σχολαστικά προετοιμαστείς και οργανωθείς στον προγραμματισμό, τόσο πιο ομαλά θα κυλήσει το έργο σου όταν αρχίσει πλέον να τρέχει.
Πώς να το χρησιμοποιήσεις;
Παρακάτω θα βρείς αναλυτικά όλα τα βήματα και τα εργαλεία που θα βοηθήσουν στον επιτυχημένο και οργανωμένο προγραμματισμό του έργου σου.
Τα βήματα προγραμματισμού του έργου
1. Project Management Plan
Αυτό είναι το πιο πρακτικό βήμα, μιας που εδώ μεταφράζεις τη θεωρία του project charter σε αναλυτικά πρακτικά βήματα. Ορίζεις δηλαδή όλο τον τρόπο εργασίας και τα εργαλεία που θα χρησιμοποιήσετε κατά τη διάρκεια του έργου.
2. Αναλυτικός προϋπολογισμός
Ο αναλυτικός προϋπολογισμός θα βοηθήσει να έχετε μια πλήρη εικόνα για την οικονομική διαχείριση του έργου. Μην αμελήσετε να αφιερώσετε χρόνο στην καταγραφή κάθε στοιχείου του προϋπολογισμού, ακόμα και αν δεν το ζητάει ο χρηματοδότης.
3. Παραγωγή
Η παραγωγή του έργου περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που χρειάζονται να “παραχθούν”, με ψηφιακό ή φυσικό τρόπο, ανάλογα με τις ανάγκες του project.
4. Στρατηγική marketing
Στρατηγική marketing είναι μια ολοκληρωμένη διαδικασία που περιγράφει λεπτομερώς τις μεθόδους, τα κανάλια και τις συγκεκριμένες δράσεις που θα πραγματοποιηθούν για την επίτευξη των στόχων επικοινωνίας του έργου. Είναι απαραίτητο εργαλείο για την αποτελεσματική προώθηση του έργου στα ενδιαφερόμενα target audiences.
5. Kick-off συνάντηση
Ακριβώς πριν την υλοποίηση του έργου, την ημέρα δηλαδή που ξεκινάει ‘’να τρέχει’’ το έργο, η συνάντηση kick-off θα καθορίσει τις τελευταίες λεπτομέρειες για όλους όσους εμπλέκονται στην υλοποίηση, δηλαδή λίγο πριν ‘’βγείτε στον αέρα’’.