Τι είναι αυτό που πραγματικά διαφοροποιεί έναν εργαζόμενο από τους υπόλοιπους στην αγορά εργασίας; Κάθε θέση έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες και ανάγκες, όμως υπάρχουν συγκεκριμένα περιζήτητα skills που εκτιμώνται και διακρίνουν αυτούς που τις έχουν αναπτύξει.
The future belongs to those who learn more skills and combine them in creative ways.
Ας δούμε 4 δεξιότητες που χρειάζεται η αγορά!
1. Digital Literacy
To Digital Literacy, πέρα από την ικανότητα κάθε υπαλλήλου να χρησιμοποιεί άνετα και αποτελεσματικά την τεχνολογία που απαιτείται για την εργασία του, είναι και η ικανότητα κατανόησης και ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στις καθημερινές εργασίες μέσω της δικής του αντίληψης.
Υπάρχει πλέον σε κάποιο βαθμό η ανάγκη γνώσης της τεχνολογίας ανεξαρτήτου θέσης στον οποιοδήποτε οργανισμό. Ένας υπάλληλος στο 2022 είναι απαραίτητο να γνωρίζει βασικά digital skills, και εάν θέλει να θέλει να προχωρήσει την καριέρα του στο παρακάτω επίπεδο οι εξειδικευμένες γνώσεις στο digital περιβάλλον είναι αναγκαίες.
Οι υπάλληλοι που δεν έχουν ευχέρεια με την τεχνολογία, μπορεί να συναντήσουν προβλήματα επικοινωνίας με τους συναδέλφους τους και να αυξήσουν τον χρόνο ολοκλήρωσης των έργων.
2. Ηγετικές Ικανότητες
Ακόμη και αν δεν έχετε ηγετικό ρόλο στην επιχείρηση σας, μπορεί να χρειαστεί να πάρετε τον έλεγχο μιας κατάστασης. Το να δείχνει κανείς ηγετικές ικανότητες και να ξεχωρίζει αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες, εντυπωσιάζει τους εργοδότες και δείχνει την ικανότητα διαχέιρισης άλλων υπαλλήλων. Γεγονός που μπορεί να προχωρήσει την καριέρα σας παρακάτω, αφού γνωρίζετε να αναλαμβάνετε παραπάνω ευθύνες.
👉 Αν θέλεις να μάθεις ακριβώς τι σημαίνει η ηγεσία, και πως να την εξελίσεις, διάβασε το άρθρο μας για όλες τις πληροφορίες που θα χρειαστείς!
3. Στρατηγικές Ικανότητες
Με την τεχνητή νοημοσύνη και την αυτοματοποίηση περισσότερων θέσεων εργασίας, η ανάγκη για τη διεκπεραίωση επαναλαμβανόμων εργασιών θα μειωθεί αισθητά. Οι επαγγελματίες θα πρέπει να γίνουν πιο στρατηγικοί, ώστε να μπορούν να επικεντρωθούν σε ό,τι είναι πιο σημαντικό για την επιχείρηση, αφήνοντας τα logistics στην τεχνολογία. Αν πάρουμε ως παράδειγμα το μάρκετινγκ, τα επόμενα πέντε χρόνια, θα υπάρχουν περισσότερα κανάλια για χρήση από τους marketers και περισσότεροι τύποι περιεχομένου που θα μπορούν να δημιουργηθούν. Για αυτό και η CMO της Siegel+Gate, Margaret Molloy, είπε ότι το μέλλον του μάρκετινγκ θα εξαρτηθεί πραγματικά από την ιεράρχηση προτεραιοτήτων. Έξυπνοι θα είναι όσοι καταφέρουν να εστιάσουν στα κανάλια και στο περιεχόμενο που θα κινήσει περισσότερο το ενδιαφέρον.
4. Growth mindset
Οι επαγγελματίες που μπορούν να προσαρμοστούν και να αποδεχτούν τις αλλαγές που συμβαίνουν σε κοινωνικό-οικονμικό επίπεδο είναι εκείνοι που χαρακτηρίζονται από το λεγόμενο “growth mindset” – αντί για fixed mindset – και θα διαπρέψουν στο μέλλον. Αν πάρουμε για παράδειγμα τον κλάδο των πωλήσεων, φαίνεται σαν μια στατική βιομηχανία: τα βασικά στοιχεία των sales δεν έχουν αλλάξει πολύ με την πάροδο του χρόνου. Και όμως, με τις λύσεις, τις μεθόδους προσέγγισης και τις ανάγκες των πελατών που αναμένεται να αλλάξουν δραστικά τα επόμενα πέντε χρόνια, είναι απαραίτητη μια νοοτροπία ανάπτυξης (growth mindset) – όπου η μάθηση και η αλλαγή ενθαρρύνεται αντί να μας τρομάζει.