Βελτιώνοντας την εμπειρία του επισκέπτη στην 85η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης
Τι ήταν αυτό;
Τον Σεπτέμβριο του 2021, διεξήχθη μια ολοκληρωμένη πρωτοβουλία σχεδιασμού υπηρεσιών (service design) σε συνεργασία με τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), με σκοπό την βελτιστοποίηση της εμπειρίας του επισκέπτη.
Είναι σημαντικό γεγονότα που αποτελούν πλέον θεσμούς της πόλης και έχουν μια δυνατή συνέχεια στον χρόνο, να εξελίσσονται και να προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα.
3.000 χρήστες συμμετείχαν στον σχεδιασμό
32 μόνιμοι υπάλληλοι της ΔΕΘ
12 μήνες
Μεθοδολογία
Η πρωτοβουλία σχεδιασμού υπηρεσιών ξεκίνησε το 2019 με μια ενδελεχή εξέταση των υφιστάμενων δεδομένων, που ακολουθήθηκε από μια πολύπλευρη έρευνα. Συγκεκριμενα, τα στάδια σχεδιασμού υπηρεσιών που ακολουθήσαμε ήταν τα εξής:
(1) Συγκέντρωση δεδομένων: Ξεκινήσαμε μελετώντας σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Επιχειρηματικών και Εκθεσιακών Ερευνών & Ανάπτυξης της ΔΕΘ τα ήδη υπάρχοντα δεδομένα: έρευνες, στατιστικά, προβλέψεις.
(2) Έρευνα: Στη συνέχεια ξεκινήσαμε μια πολύπλευρη έρευνα με εντατικές συνεντεύξεις των υπαλλήλων της ΔΕΘ (διοίκηση, managers, υπάλληλοι, security, συνεργάτες κ.λπ.), παρατήρηση του χώρου, ερωτηματολόγια, focus group των επισκεπτών της ΔΕΘ κ.λπ. Ο στόχος ήταν να συγκεντρωθεί ένα ολοκληρωμένο και ποικίλο σύνολο δεδομένων για την ενημέρωση της διαδικασίας σχεδιασμού της υπηρεσίας.
(3) Επιβεβαίωση δεδομένων: Κατά τη διάρκεια της ΔΕΘ τον Σεπτέμβριο του 2019, η ομάδα συνεργάστηκε με επισκέπτες της έκθεσης για να επιβεβαιώσει και να βελτιώσει τα αρχικά τους συμπεράσματα. Ομάδες του εποχικού προσωπικού, μοιρασμένοι σε διαφορετικές τοποθεσίες και καλύπτοντας ένα μεγάλο εύρος του ωραρίου της Έκθεσης, συγκέντρωσαν αντιπροσωπευτικό δείγμα, σε συγκεκριμένες ερωτήσεις ενδιαφέροντος.
(4) Συμπεράσματα & Αποτελέσματα: Στη συνέχεια, η ομάδα άρχισε να συνθέτει τα συγκεντρωμένα δεδομένα για να παράγουμε τα πρώτα συμπεράσματα και αποτελέσματα, όπως και να βελτιώνουμε την υπηρεσία. Χρησιμοποιούμε εργαλεία της μεθοδολογίας του Service Design (problem definition, persona, user journey, service blueprint κ.λπ.). Ο ανθρώπινος παράγοντας ήταν σταθερά σε προτεραιότητα καθ' όλη τη διάρκεια, διασφαλίζοντας ότι η τελική έκθεση, που έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί το 2020, θα αντικατοπτρίζει μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση.
(5) Δοκιμαστικές αλλαγές: Η τελική φάση θα είναι η φάση δοκιμών των αλλαγών της υπηρεσίας, με έμφαση στην COVID-19 εποχή και τις προσδοκίες για το μέλλον της ΔΕΘ.
Αντίκτυπος
Περισσότεροι από 300.000 άνθρωποι επισκέπτονται κάθε Σεπτέμβρη τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Οι επισκέπτες είναι είτε πολίτες της Θεσσαλονίκης, είτε πολίτες γειτονικών πόλεων/χωρών που έχουν διαφορετικό προφίλ και κατά συνέπεια διαφορετικές ανάγκες.
Άλλες προσδοκίες έχουν οι οικογένειες που επισκέπτονται την Έκθεση με μικρά παιδιά, άλλες ανάγκες έχουν οι φοιτητές και οι νέοι επαγγελματίες και για άλλον σκοπό έρχονται οι μεγαλύτερης ηλικίας πολίτες που για αυτούς η επίσκεψη στη ΔΕΘ αποτελεί ένα έθιμο, μία συνήθεια… Ο αριθμός αυτός εκτιμάται ότι θα αυξάνεται και στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε την καλύτερη εμπειρία για όλους τους διαφορετικούς τύπους επισκεπτών.
Κατανοώντας την πραγματική ανάγκη του επισκέπτη και απλοποιώντας τη διαδικασία του πώς ο πολίτης μαθαίνει, εισέρχεται, πλοηγείται και εξέρχεται από τον χώρο της ΔΕΘ, επιτυγχάνουμε καλύτερες υπηρεσίες και πιο ευτυχισμένους επισκέπτες! Το αναμενόμενο αποτέλεσμα δεν ήταν μόνο θετικός αντίκτυπος στην άμεση εμπειρία των επισκεπτών, αλλά και η δημιουργία ενός πλαισίου για συνεχείς βελτιώσεις ευθυγραμμισμένο με τις μελλοντικές προσδοκίες και τις αναδυόμενες τάσεις.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.OkPrivacy policy