fbpx

CASE STUDY

Ένα 5-ήμερο πρόγραμμα ενίσχυσης 5 start-up (Industry Disruptors & European Institute of Innovation & Technology)

Επιχειρηματικότητα, σχεδιασμός υπηρεσιών, επιχειρηματικό πλάνο, ανθρωποκεντρική προσέγγιση και πολλά ακόμα, όλα μέσα σε μια έντονη εβδομάδα!

Τι ήταν αυτό;

Το 5ήμερο πρόγραμμα ενδυνάμωσης ήταν ένα design sprint σχεδιασμένο για 5 νεοφυείς επιχειρήσεις από το Ισραήλ, την Ισπανία, την Ολλανδία και την Ελλάδα. Ήταν μια συλλογική προσπάθεια μεταξύ του among, των Industry Disruptors και του προγράμματος EIT Jumpstarter του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας & Τεχνολογίας (EIT).

🎯 Στόχος ήταν να ενισχυθούν οι επιχειρηματικές γνώσεις και δεξιότητες αυτών των νεοφυών επιχειρήσεων, συμβάλλοντας τελικά στην ενίσχυση του τοπίου της καινοτομίας της Ευρώπης, υποστηρίζοντας επιχειρηματικά εγχειρήματα.

rocket_κίτρινο

5 start-ups

Bulb

6 νεά skills

Time

5 ημέρες εκπαίδευσης

Μεθοδολογία

Το πρόγραμμα χρησιμοποίησε μια δομημένη και ολοκληρωμένη μεθοδολογία που παραδόθηκε μέσω μιας σειράς 5 θεματικών. Κάθε θεματική επικεντρώθηκε σε διαφορετικές πτυχές της επιχειρηματικής ανάπτυξης και επιχειρηματικότητας. Ακολουθεί μια επισκόπηση της μεθοδολογίας:

Ημέρα 1: Εισαγωγή στη Διοίκηση, στην Ηγεσία & στην Ανάπτυξη Επιχειρήσεων: Σε αυτή τη θεματική οι επιχειρηματίες εξοικειώθηκαν με σημαντικές έννοιες και ικανότητες που είναι απαραίτητες για την διοίκησης μιας επιτυχημένης επιχείρησης. Επικεντρωθήκαμε στην απόκτηση γνώσεων σχετικά με τις θεμελιώδεις αρχές της αποτελεσματικής ηγεσίας και εξετάσαμε καλές πρακτικές (case studies) επετυχημένων εταιρειών ως παραδείγματα διαχείρισης για την περαιτέρω ανάπτυξη της επιχείρησής τους.

Ημέρα 2: Έρευνα ανταγωνισμού & στρατηγική μετάβασης στην αγορά: Αυτή η θεματική ασχολήθηκε με την ανάλυση της αγοράς, την κατανόηση των ανταγωνιστών και την ανάπτυξη αποτελεσματικών στρατηγικών διείσδυσης στην αγορά. Οι επιχειρηματίες έμαθαν πώς να τοποθετούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους εντός του ανταγωνισμού και διερεύνησαν άμεσες στρατηγικές για την είσοδο τους στην αγορά.

Ημέρα 3: Καμβάς επιχειρηματικού μοντέλου: Η εστίαση την 3η μέρα δόθηκε στον Καμβά Επιχειρηματικού Μοντέλου, ένα εργαλείο στρατηγικής διαχείρισης που παρέχει μια οπτική αναπαράσταση όλων των στοιχείων που είναι απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία και ανάπτυξης μιας επιχείρησης. Οι συμμετέχοντες εργάστηκαν για τον καθορισμό και τη βελτίωση των επιχειρηματικών μοντέλων τους, διασφαλίζοντας μια σαφή κατανόηση της πρότασης αξίας τους, των τμημάτων πελατών, των ροών εσόδων κ.λπ.

Ημέρα 4: Σχεδιασμός υπηρεσιών και εμπειρία χρήστη: Την επόμενη μέρα οι συμμετέχοντες εξοικειώθηκαν με τη μεθοδολογία του σχεδιασμού υπηρεσιών (service design). Έθεσαν στο επίκεντρο του σχεδιασμού της υπηρεσίας/προϊόντος τους το προφίλ του πελάτη που θέλουν να προσεγγίσουν. Οι επιχειρηματίες αρχικά έμαθαν τον τρόπο σκέψης και τις αρχές σχεδιασμού υπηρεσιών, βασική ορολογία και πρακτικά εργαλεία για να αναγνωρίζουν, να μελετούν και να σχεδιάζουν με βάση την εμπειρία του πελάτη.

Ημέρα 5: Δημιουργία Roadmap: Η τελευταία μέρα εστίασε στη δημιουργία ενός roadmap για το μέλλον, που περιγράφει τα βήματα που έπρεπε να κάνουν οι νεοφυείς επιχειρήσεις για να προχωρήσουν. Οι εργασίες σε ομάδες επέτρεψαν στους συμμετέχοντες να εδραιώσουν τη μάθησή τους και να σχεδιάσουν στρατηγική για τα επόμενα στάδια των εγχειρημάτων τους.

Σε κάθε μέρα είχαμε προσκεκλημένο έναν εξειδικευμένο συνεργάτη, ώστε να παρέχει την τεχνογνωσία του σχετικά με την κάθε θεματική.

Αντίκτυπος

Ο αντίκτυπος του προγράμματος ήταν εμφανής στις πρακτικές πληροφορίες και στις δεξιότητες που απέκτησαν οι συμμετέχουσες ομάδες. Εξοπλισμένες με βελτιωμένη επιχειρηματική γνώση, οι νεοσύστατες επιχειρήσεις ήταν καλύτερα προετοιμασμένες να προχωρήσουν στο επόμενο στάδιο των ιδεών τους. Η προοπτική διεκδίκησης χρηματικών βραβείων και βραβείων από το πρόγραμμα EIT Jumpstarter προσέθεσε κίνητρο στις ομάδες!

Επιπλέον, ο σχεδιασμός των επιχειρηματικών τους σχεδίων κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης όχι μόνο ενίσχυσε τoν σχεδιασμό και τη δομή των υπηρεσιών τους αλλά διευκόλυνε και την εξωστρέφεια των εταιρειών τους, γεγονός που συνδέεται με την αυξημένη προβολή σε εξωτερικούς ενδιαφερόμενους φορείς. Συνολικά, ο αντίκτυπος μετρήθηκε στην απτή πρόοδο και ανάπτυξη των νεοφυών επιχειρήσεων που συμμετείχαν.