fbpx

CASE STUDY

To Design thinking ως μεθοδολογία επίλυσης προκλήσεων

Πώς λύνουμε συνεργατικά, γρήγορα και αποτελεσματικά το βασικό ''πρόβλημα'' ενός φορέα;

Τι ήταν αυτό;

Στο πλαίσιο του παγκόσμιου εθελοντικού προγράμματος Week of Possibilities που διοργάνωσε η ABBVIE και το ABBVIE FOUNDATION, πραγματοποιήσαμε 2 εκπαιδεύσεις Design Thinking μαζί με εργαζόμενους της εταιρίας στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, σε συνεργασία με τoν οργανισμό ethelon. Μέσα από ένα διαδραστικό εργαστήριο κατανόησης της μεθοδολογίας Design Thinking, 30 εργαζόμενοι της εταιρίας ABBVIE στην Αθήνα και 10 εργαζόμενοι στη Θεσσαλονίκη συνεργάστηκαν για να λύσουν το βασικό πρόβλημα δύο κοινωνικών οργανισμών, του οργανισμού STEPS στην Αθήνα και του οργανισμού ΚΜΟΠ (Κέντρο Κοινωνικής Δράσης και Καινοτομίας) στη Θεσσαλονίκη.

people_ld

50 συμμετέχοντες

Time

2 ημέρες

Bulb

2 οργανισμοί σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα

Μεθοδολογία

Δημιουργήσαμε 2 εντατικά εργαστήρια πάνω στην ολιστική μεθοδολογία του Design Thinking με στόχο να εκπαιδεύσουμε τους εργαζόμενους της εταιρίας στα 4 στάδια του Design Thinking:
✅ Ενσυναίσθηση (empathy): η κατανόση των πραγματικών αναγκών, η έρευνα, η μελέτη του συστήματος
✅ Δημιουργία Ιδεών (ideate): η παραγωγή λύσεων, προτάσεων
✅ Δημιουργία Πρωτοτύπων (prototype): η εύκολη και γρήγορη παραγωγή πρωτότυπων λύσεων
✅ Έλεγχος (test): η εφαρμογή των λύσεων

Οι εργαζόμενοι της ABBVIE και των 2 οργανισμών χρησιμοποίησαν πρακτικά εργαλεία, όπως το εργαλείο problem definition, η αποτύπωση του χρήστη persona, το ταξίδι του χρήστη user journey, το service blueprint, το brainstorming κ.ά., για να προτείνουν ανθρωποκεντρικές λύσεις στις 2 προκλήσεις των οργανισμών.

abbvie-3

Αντίκτυπος

Μέσα από αυτά τα 2 εργαστήρια, υποστηρίξαμε τις πραγματικές ανάγκες δύο πολύ σημαντικών οργανισμών στην Θεσσαλονίκη και την Αθήνα και βρήκαμε λύσεις. Μερικές φορές θεωρούμε ότι κατανοούμε σε βάθος ένα πρόβλημα, αλλά η μεθοδολογία του Design Thinking μας βοηθάει να κάνουμε ένα βήμα πίσω και να αναζητήσουμε την ''ανάγκη πίσω από την ανάγκη''. Να παρατηρήσουμε δηλαδή το πρόβλημα από διαφορετικές πτυχές και να επενδύσουμε χρόνο στην κατανόηση των αναγκών όλων των εμπλεκομένων. Οι συμμετέχοντες έτσι ήρθαν σε επαφή με έναν φρέσκο τρόπο σκέψης, με καινοτόμα εργαλεία και μια καινοτόμα οπτική και τους ευχαριστούμε ιδιαιτέρως για την συμμετοχή τους!

Abbvie_design_thinking